Provozování e-shopu není jen o tom, mít produkt a webové stránky. Stejně důležité je, aby byly tyto stránky viditelné a snadno dostupné svým potenciálním zákazníkům. A tady vstupuje do hry vyhledávací optimalizace (SEO).
Co je SEO a proč je pro váš e-shop klíčové?
SEO je proces optimalizace vaší webové stránky tak, aby se umístila co nejvýše v příslušných vyhledávačích pro vybraná klíčová slova. Čím výše vyniknete v organických výsledcích vyhledávání, tím snadněji najdou zákazníci vaše produkty. V dnešní době je téměř nemožné provozovat e-shop, aniž byste měli solidní SEO.
Jaké jsou nejlepší praktiky pro e-shop SEO?
Nejpřednější důležitost při SEO pro e-shop je mít správnou strukturu webů s dobře navrženou hierarchií kategorií. Kromě toho by mělo být k dispozici kvalitní obsah a čisté popisy produktů. Měli byste také zajistit, aby vaše stránky byly responzivní a rychle se načítaly, aby uživatelé mohli snadno procházet produkty na různých zařízeních.
Může mi být o SEO ušetřeno a stojí to za to?
Neexistuje žádná zkratka k úspěchu, takže by se vám nemělo o SEO ušetřit – bez něj se vaše stránky budou těžko vynořovat z davu konkurence. Když použijete SEO, stoupnete vzhůru v serpách (stránkách s výsledky vyhledávání) a zpřístupníte si větší množství potencionálních zákazníků.
Jak získat zpětné odkazy na mé e-shopu?
Backlinking může být účinným nástrojem pro zlepšování vašich organických výsledků, ale je důležité, aby byly přirozené a kvalitní. Nabídnutí hostování guepostů nebo propojení s sdílením doby bez párky s návratovými odkazy není dobrý nápad, pokud vaše e-shop produkty nesouvisí. Doporučeným postupem je aktivně spolupracovat s influencers z vašeho oboru.
Co když nemám potřebné znalosti SEO?
Pokud nemáte dostatek času nebo znalostí pro provozování SEO sám, může být užitečné najmout si profesionální SEO firmu nebo konzultanta. To by vám mohlo pomoci snížit náklady na vašich reklamních kampaních a získat větší návratnost investic.