Email marketing – jak zvýšit efektivitu provozu e-shopu

Podnikání na internetu nepřestává růst, a to i díky zvyšující se oblibě e-shopů. Provozovatelé on-line obchodů se musí potýkat s mnoha výzvami, aby byli úspěšní, a jednou z těchto výzev je efektivní využití email marketingu. Pokud chcete zvýšit návštěvnost a prodeje vašeho e-shopu, měli byste se naučit využívat email marketingové kampaně.

Několik tipů, jak efektivně pracovat s email marketingem

Proč je email marketing důležitý pro e-shop?

Email marketing je velmi důležitý pro e-shopy, protože umožňuje komunikovat a udržovat kontakt se zákazníky, oslovit již existující zákazníky s novou nabídkou a informovat o slevách a novinkách. Kromě toho je velmi nákladově efektivní a pomáhá zvýšit konverze.

Jak si vytvořit emailový seznam?

Emailový seznam by měl být složen z lidí, kteří projevili zájem o vaše produkty nebo služby a udělili souhlas s odběrem emailů. Můžete nabídnout slevu na první nákup při registraci, a tak získáte kontakt na potenciálního zákazníka. Vytvářejte si seznam postupně, a nezapomeňte umožnit lidem se kdykoliv odhlásit.

Jaké jsou základy email marketingu?

Základem email marketingu je přesvědčit zákazníka o tom, že vaše produkty a služby jsou pro něj relevantní a užitečné. Email by měl být ve vizuálně atraktivním designu a nabízet slevu, informace o novinkách, nebo užitečné rady a tipy. Důležité je také dodržovat pravidla GDPR, aby se žádný zákazník necítil obtěžován.

Jak vytvořit atraktivní email?

Aby byl email vizuálně atraktivní, měl by obsahovat kvalitní obrázky, světlé barvy a jednoduchý design. Text by měl být vtipný, zajímavý a přesvědčivý, aby zákazníka lákal k prokliku na stránku e-shopu. Pokud chcete uživatele oslovit nějakou slevou, pak by měla být viditelná v prvních větách emailu.

Kdy posílat email?

Optimální doba pro posílání emailů je obvykle ráno nebo večer, kdy mají uživatelé více času. Výjimkou jsou však různé akce nebo slevy, kdy je vhodné odeslat email hned, aby zákazníci měli možnost nakoupit v limitované nabídce.

Co dělat s neaktivními odběrateli?

Neaktivní odběratelé se mohou stát předmětem spamování, proto je dobré je pravidelně filtrovat a odstraňovat. Pokud se jedná o potenciální zákazníky, kteří se přihlásili k odběru, mohou být oslovováni speciálními nabídkami a slevami pro aktivaci jejich zájmu.

Potřebujete zajistit pro svůj webový projekt, stránky nebo eshop internetový marketing a hledáte skutečné odborníky? Kontaktujte nás, rádi vám v pomůžeme.

Přejít nahoru