E-mail marketing je jedním z nejúčinnějších prostředků, jak získat nové zákazníky a udržet si stávající. V dnešní době, kdy je konkurence na trhu e-shopů stále větší, je třeba využít každého dostupného nástroje k úspěchu. E-mailová kampaň nepatří jen k těm levnějším možnostem, ale dokáže přinést mnohokrát větší přínos než placená reklama.
Proč investovat do e-mail marketingu?
Jaký je rozdíl mezi běžným e-mailem a e-mailem marketingovým?
Běžný e-mail je běžná zpráva od vašeho zákazníka o jeho dotazu nebo objednávce. E-mail marketingový je upravený tak, aby byl atraktivnější pro příjemce, často obsahuje různé tipy, novinky, slevy a informace, které mohou zákazníka motivovat k akci – tzn. k nákupu.
Jaké jsou výhody e-mail marketingu pro e-shopy?
– Zákazníkům může být zasílána cílená nabídka, která bude pro ně zajímavá a co nejvíce relevantní.
– Pomocí newsletteru mohou e-shopy svým zákazníkům posílat novinky, speciální slevy a upozornění na výprodeje a akce.
– E-maily lze jednoduše personalizovat a oslovit tak každého zákazníka s jeho jménem.
– Provozovatel e-shopu má mnohem snazší cestu – najde-li sortiment zákazníka, který u něj nakupuje opakovaně, stačí mu zasílat nabídky a novinky tak, aby zůstal loajální s ohledem na další nabídky. E-maily tedy dokážou zákazníka udržet u značky a motivovat ho k dalším nákupům.
Co je nutné mít na paměti při tvorbě e-mail kampaně?
– Musí se zohlednit preference každého zákazníka, jedině tak budou e-mailem protentokrát přesvědčivé a trefí se do vkusu.
– Požadavek na jednoduchou navigaci, tedy snadno srozumitelnou formu a příjemný design s atraktivními fotografiemi.
– Mít jasný cíl kampaně a ideálně tento cíl připravit tak, aby ho zákazník dokázal splnit jednoduše a co nejrychleji.
Jak mohou e-shopy zkvalitnit personalizaci svých e-mailů?
– Seznam kritérií, na která lze filtrovat – lokace, sex, věk, zájmy a mnoho dalších.
– Chytré nástroje a aplikace pocitů, tedy nástroje, ke kterým se přistupuje na základě toho, jak příjemce e-mail otevřel, na jaké odkazy reagoval a co se mu z kampaně líbilo a líbit nemuselo.
– Naučit se ze statistik a analýz – pokud e-mailovou kampaní nepřitáhneme potenciálního zákazníka a nedošlo ke konverzi, měli bychom se vždy snažit najít důvod, proč tomu tak je – zpráva nebyla dostatečně relevantní, nebyla dostatečně motivující nebo nebyl splněn jiný důležitý požadavek.
E-mail marketing je jedním z klíčových faktorů úspěchu e-shopu a jiného online projektu. Pokud tedy splníte všechny základní požadavky, může se stát, že právě na pomocnou ruku e-mailových kampaní postavíte svůj podnik třeba i ke zcela jiným výšinám, jakých jste dosud mohli snít.