5 nejčastějších chyb, které podnikatelé dělají na sociálních sítích

Chcete se na sociálních sítích dostat blíže k svým zákazníkům, ale nevíte jak správně přistupovat k tvorbě obsahu? Chcete vědět, jak zaujmout a udržet si své fanoušky na sociálních sítích? V dalším textu se dozvíte, jak předejít nejčastějším chybám a jaké jsou nejlepší postupy pro úspěšnou propagaci na sociálních médiích.

Sledovat fanoušky, ne potřebu

Jedna z největších chyb, které podnikatelé dělají na sociálních sítích, je zaměření na potřeby samotného podniku, ne na zákazníka. Často je vidět, že firmy šíří příspěvky, jejichž jediným cílem je propagovat jejich produkt, místo toho by si však měli klást otázku: Co chtějí moji fanoušci vidět? Jaký obsah by je mohl zajímat? Nejlepší je zaměřovat se na jejich zájmy a nabízet jim informace, které pro ně mají opravdovou hodnotu.

Jak zjistit, co zajímá moje fanoušky?

Nejlepší způsob, jak zjistit, co by vaše fanoušky zajímalo, je dotazovat se jich. Pořádejte ankety a dotazníky, abyste zjistili, co by se vám na vašem profilu líbilo a co byste chtěli vidět.

Nepostačující interakce s fanoušky

Mnoho podnikatelů si myslí, že stačí pouze publikovat obsah a zákazníci se sami od sebe přihlásí. Nicméně je důležité, aby spravovatelé sociálních sítí nezapomenuli na aktivní zapojení se do online komunity. Ideální je reagovat na komentáře či zprávy ihned nebo v co nejkratším možném čase a nebrat je jako samozřejmost. Dokáže to zvyšovat aktivitu vašich sledujících a vytvářet tak diskusi kolem vaší značky.

Jak zvýšit interakci s fanoušky?

Zapojte do hry soutěže či akce, které povedou k aktivitě sledujících a vylepší se tak interakce, případně pořádejte živé přenosy na platformách, které umožňují živé video, jako například Instagram, Facebook, Youtube nebo Twitter.

Nepoužíváte vizuální prvky

Jedním z hlavních pravidel pro úspěšného podnikatele na sociálních sítích je vizualizace. Takže přidejte obrázky fotografií a videa, a přidejte i grafiku, která bude mluvit za vaši značku. Lidé na obrázky reagují mnohem více než na text, takže neváhejte. A pohledně graficky zpracované příspěvky vždy navíc vyčnívají z ostatních.

Co by měl vizuální obsah obsahovat?

Vizuální obsah může být založen na interním designu vaší značky, úsměvných příbězích a propagačních akcích. Dbejte však na kvalitu grafiky a obrázků, nezapomeňte také na úpravu fotografií v některém z editačních programů. Vše musí být esteticky atraktivní, aby fanoušci procházeli váš obsah.

Nepřesná segmentace publiku

Je univerzálně známý fakt, že ne všichni lidé se stejným názorem mají, stejné zájmy a stejné potřeby. Proto nemůžete komunikovat stejným způsobem se všemi vašimi sledujícími na sociálních sítích. Správné cílení porostu zákazníků je zásadní pro dosažení vaší cílové skupiny.

Proč je zaměření na segmentaci sledujících důležité?

Sociální sítě poskytují spoustu údajů o vašich fanoušcích, informujte se o jejich zájmech, demografii, kterou jim dokonalý sektorový marketing a oslovte je přesně na míru. Pokud spamujete nezájmové skupiny lidí, jen je plýtvaení energií a budete dosahovat horších výsledků.

Nespokojení klijenti, omylem

Zpětná vazba je klíčovým faktorem pro úspěšné podnikání, vězte tedy, že ocenění zákazníků je jistě základem pro růst podnikání. Nejlepší způsob, jak získat zpětnou vazbu, je ptát se na ji. Neuvažujte, že když se vám nelíbí kritiku, se kterou se setkáváte, je lepší ji ignorovat. S tím riskujete, že se pohne klepeta o váš fotr a to určitě nechcete. Sledujte vašeho fanouška a ujistěte se, že se cítí spokojený s vaší službou.

Jak získat zpětnou vazbu od fanoušků?

Pořádejte soutěže nebo dotazníky o vaši značku, zeptejte se lidí, co si myslí a na co by chtěli vidět více. A nezapomeňte odpovědět na veškerou zpětnou vazbu, takže je vidět, že jejich názor pro vás znamená mnoho.

Přejít nahoru