Programmatic reklama patří v dnešní době mezi základní nástroje pro úspěšný marketing. I tak se však stále najde nemalé množství lidí, pro které je toto označení zcela neznámé a nevědí, jak vlastně funguje. Podívejme se tedy podrobněji na tento pojem a zjistěme, co obnáší.
Jak by se dal stručně vysvětlit programmatic?
Programmatic je vlastně přesně to, co se dá očekávat od názvu. Jde o automatizovaný proces za pomoci algoritmů a strojového učení, kdy se na základě různých parametrů (např. chování uživatelů) rozhoduje, kterou reklamu přesně ukázat. Prozatím jde hlavně o online reklamu, ale není vyloučeno, že se v budoucnu rozšíří do offline světa.
Proč je programmatic reklama tak důležitá?
Je to efektivní z hlediska nákladů?
Ano, programmatic reklama patří mezi relativně levné formy reklamy. Díky automatizovanému procesu přináší značnou úsporu nákladů na nákup reklamních ploch.
Může programmatic reklama pomoci zlepšit CTR?
CTA (click-through rate), tedy procento prokliků chuť „kliknout na reklamu“, patří mezi nejdůležitější ukazatele úspěšnosti reklamy. Jelikož se reklamy ukazují přímo uživatelům, kteří o tuto tematiku mají zájem, zvyšuje se pravděpodobnost, že budou reklamy prokliknuty, a tudíž i pravděpodobnost úspěchu. Programmatic je schopen ukazovat reklamy konkrétně na cílovou skupinu, což výrazně zvyšuje úspěšnost útoků.
Může programmatic reklama ovlivnit dopad vašeho podnikání na zajímavém trhu?
Ano, programmatic je schopen vyhledat vhodné partnery v cílové skupině, ukázat jim relevantní reklamu, podpořit zvyšování konverze kampaně.
Které další benefity nabízí programmatic reklama?
Kromě úspory nákladů a zvyšování efektivity marketingových kampaní nabízí programmatic také menší zátěž na obchodní oddělení. Automatizovaný proces totiž zjednodušuje celý proces při rozhodování o tom, co ukazovat, což zase odpovídá našemu prostředí ke zvyšování zisku.