Co je programmatic a jak může pomoci vašemu online projektu?

Online reklama je dnes neodmyslitelnou součástí digitálního světa a společností využívající digitální kanály pro své podnikání. Stejně tak je téměř neodmyslitelnou součástí této reklamy programmatic. Co to ale vlastně programmatic je a jak může pomoci vašemu online projektu získat více zákazníků?

Programmatic reklama

Programmatic reklama umožňuje automatizované nákupy a prodeje online reklamních prostorů v reálném čase. To znamená, že reklama bude zobrazena jen pro lidi, kteří ji pravděpodobně potřebují, a včas.

Obvykle se to děje prostřednictvím aukce, kde inzerenti soutěží o reklamní pozice. Tyto aukce probíhají tak rychle, že všechny nabídky jsou přehledné a mohou být vyhodnoceny během několika vteřin. Programmatic reklama umožňuje vám a vašemu týmu kontrolovat a optimalizovat vaši reklamní kampaň tím, že poskytuje řadu nástrojů pro sledování výkonu vašich reklamních kampaní, dešifrování dat a optimalizaci výsledků.

Časté otázky a odpovědi

1. Jaký typ reklam lze nakoupit pomocí programmatic reklamy?

Reklamní médium programmatic nabízí mnoho formátů reklam, včetně textových inzerátů, obrazových bannerů, videa a mobilních reklam. Lze je využívat pro různé účely – od budování značky po vyšší konverze.

2. Jak se budu rozhodovat, kde a jaké reklamy zobrazovat?

Hlavní předností programmatic reklamy je její cílení. Není třeba schválit každou reklamu, kterou vidíte. Můžete dovolit svému reklamnímu systému, aby se rozhodoval prostřednictvím umělé inteligence a strojového učení. To znamená, že reklamy budou zobrazeny na základě několika faktorů, jako jsou zájmy, věk, lokace a chování uživatele.

3. Jak určuji můj reklamní rozpočet?

Reklamní rozpočet můžete nastavit podle svých potřeb. Programmatic reklama lze využít s velmi malým rozpočtem, ale větší rozpočet umožní zobrazení reklam větším množstvím lidem.

4. Jak zjistím, jak moje kampaň funguje?

Existují různé metriky, které můžete sledovat, abyste zjistili, jak vaše reklamní kampaň funguje. Mezi nejdůležitější patří míra konverze, počet zobrazených reklam a počet lidí, kteří na ně klikli.

5. Jaký vliv na výkon reklam má kreativní design?

Design reklamních bannerů hraje klíčovou roli pro úspěšnost vašich reklamních kampaní. Lze využít A/B testování, aby se zjistilo, který design má nejlepší výsledky.

Potřebujete zajistit pro svůj webový projekt, stránky nebo eshop internetový marketing a hledáte skutečné odborníky? Kontaktujte nás, rádi vám v pomůžeme.

Přejít nahoru