V dnešní době, kdy většina online nákupů a hledání informací probíhá přes mobilní zařízení, je nezbytně nutné zohlednit tento fakt při optimalizaci pro vyhledávače. Pokud se chcete objevit na prvních výsledcích hledání, musíte mít na paměti přizpůsobení svých webových stránek mobilním zařízením.
Co znamená být „responsivní“?
Responsivní design zahrnuje tvorbu webových stránek tak, aby se daly pohodlně zobrazovat na různých velikostech obrazovek a zařízeních. Potřeba responsivního designu vznikla právě s nástupem mobilních zařízení, kdy uživatelé zákaznických mobilních zařízení dostávají stejnou kvalitu zážitku jako uživatelé desktopových zařízení.
Proč je responsivní design tak důležitý?
Responsivní design je klíčový pro úspěch vašich webových stránek, protože se adaptoval na návyky lidí, kteří používají různá zařízení pro přístup k internetu. Je to základní krok pro poskytnutí správné zkušenosti uživatelům a pro zvýšení rychlosti načítání a zlepšení výkonu výkonu Vašich webových stránek. Je také důležitý pro SEO, protože responsivní stránky získávají výhodu v pozicích na internetových vyhledávačích vůči webovým stránkám, které nejsou responzivní.
Jaký je rozdíl mezi mobilním designem a responsivním designem?
Mobilní design je designová strategie, při které jsou vytvořeny zvláštní verze webových stránek pro mobilní zařízení. Tyto verze jsou pak zpravidla uloženy na poddoméně jako například m.mojeweb.com. Oproti tomu, responsivní design používá široce používaný kód, který reaguje na velikost obrazovky zařízení, na kterých se stránka úžívá. Tímto řešením se zajistí, že se stránka automaticky přizpůsobí velikosti zobrazovacího zařízení bez nutnosti vytváření speciálních verzí pro různé zařízení.
Je sebemenší zpoždění načítání stránky škodlivé pro SEO?
Ano, zpoždění načítání stránky může ovlivnit váš SEO. Google dává přednost stránkám, které se rychle načítají, a penalizuje stránky s dlouhými dobami načítání. Proto je důležité zajistit, aby se Vaše stránky načítaly rychle a hladce pro maximální výkon v SEO a pro pozitivní zkušenost uživatele.