Marketingová automatizace je v dnešní době jednou z nejvíce používaných technologií pro navýšení prodejů e-shopů. Řeší to, co je pro život každého prodavače zcela klíčové – zvyšuje množství a kvalitu kontaktů se zákazníkem a tím pádem i prodejnost a loajalitu k e-shopu.
Jak marketingová automatizace pomáhá e-shopům růst?
Marketingová automatizace umožňuje velmi rychle a efektivně oslovovat zákazníky, a to nejen z hlediska aktuálního dění v e-shopu, ale i personalizovaně podle jejich konkrétního chování. Zákazníci se tak necítí být pouze jedním z mnoha na e-shopu, ale mají pocit, že na ně společnost myslí a snižuje jim tak rozhodovací práh.
Proč používat marketingovou automatizaci pro svůj e-shop?
Marketingová automatizace pomáhá sledovat chování zákazníků, lépe je poznat a tím pádem umožňuje velmi efektivní oslovování, zvýšení prodejů a loajality zákazníků.
Je marketingová automatizace pro malé e-shopy přínosná?
Ano, marketingovou automatizaci lze využít nejen pro velké e-shopy, ale i pro malé. Je to efektivní marketingový nástroj, který umožní e-shopům zlepšit rozhodovací proces zákazníků a tím pádem i navýšení tržeb.
Jaká data jsou potřeba pro marketingovou automatizaci?
Kromě základních kontaktových údajů zákazníků jsou vhodná další, jako jsou například informace o nákupním chování, doba poslední návštěvy e-shopu, prodávané produkty, se kterými v minulosti zákazník pracoval a další.
Je složité zavést marketingovou automatizaci do e-shopu?
Záleží na konkrétních požadavcích, ale většinou je možné využít hotová řešení s intuitivním ovládáním. Velmi důležitý je pak přístup kvalitních specialistů, kteří pomohou s implementací.
Jsou výsledky marketingové automatizace měřitelné?
Ano, marketingové automatizace umožňují podrobné sledování výsledků, a to nejen co se týká prodejů, ale i zákaznické loajality, otevírání emailů, návratovosti zákazníků na e-shop a podobně.