PPC reklama po pandemii koronaviru:
jak se přizpůsobit nové realitě

Marketingoví specialisté a majitelé online projektů se museli poslední čtvrtrok přizpůsobovat zrychleným změnám, které přinesla pandemie koronaviru. To se týká i PPC reklamy a způsobu, jakým se s ní setkávají potenciální zákazníci. Jak přizpůsobit svou PPC reklamu nové realitě, aby mohla pokračovat v poskytování zákaznického zážitku a zároveň odrážet změny ve společnosti a v obchodních zvyklostech?

Reálná data vs. stávající marketingové plány

Krize koronaviru ovlivnila ekonomiku i lidské chování. Mohla by tato změna mít vliv na úsudek a vnímání vašeho publiku a rovněž může dojít ke změně měřitelných metrik a kliknutí. Je důležité přinést do reklamních kampaní novou perspektivu a aktualizovat je v souladu s novými obchodními trendů. Je nutné získat představu o tom, jak se zákaznická potřeba mění, a to tak, aby PPC reklama nadále oslovila zákazníky.

Je třeba změnit PPC strategii?

Ano, ale ne unáhleně a bez plánu. Je důležité pochopit změny, jejich příčiny a následky a podle toho přizpůsobit reklamní strategii nebo její individuální části.

Kde najít data pro rozhodování?

Existuje řada zdrojů, které pomohou porozumět změnám v chování a prioritách zákazníků. Mezi ně patří například výzkumy trhu nebo analýzy dat získaných z reklamních kampaní. Lze také sledovat, jak se mění přístupy konkurence a další webové stránky (např. eshopy).

Aktualizujte svůj obsah

Změny v chování a prioritách zákazníků se mohou projevit také v obsahu reklamních kampaní, stejně jako změna křivky poptávky. Blokace a zvýšení nezaměstnanosti znamenají nové priority a cíle. For example, máte-li eshop s oblečením, mohou nyní zákazníci více preferovat pohodlnou módou, než formální oblečení pro kancelář.

Je důležité aktualizovat obsah jednotlivých PPC reklam?

Ano, účinek reklamní kampaně může být ovlivněn i textem a obrázkem. Produkty a služby by měly být aktuální, odpovídat zákaznickým požadavkům a potřebám, a také reflektovat aktuální situaci a zájmy zákazníků.

Mění se cílová skupina?

Je možné, že se v důsledku krize změnila nebo se bude měnit cílová skupina, neboť se existující zákazníci mohli přesunout k jiným produktům a službám nebo se změnilo skutečné platové ohodnocení zákazníků (v mnoha případech směrem dolů).

Způsoby, jak řešit obavy z externích faktorů

Existuje řada způsobů, jak se vypořádat s nejistotou a řešit obavy ohledně krize, která je všude kolem nás.

Jak snížit náklady na PPC reklamy?

Můžeme zvýšit efektivitu reklamní kampaně a snížit její náklady. Skrze analýzu a optimalizaci kampaní dokážeme identifikovat inefektivní reklamní prvky a eliminovat je či nahradit účinnější alternativou.

Je možné snížit náklady na products s dlouhou dobou návratnosti investice?

Existuje několik možností, na které se můžeme zaměřit, jednak můžeme zahájit konverzní optimalizaci cílových stránek, druhak snížit celkovou konkurenčnost a třetí, investovat do alternativních PPC kanálů.

Potřebujete zajistit pro svůj webový projekt, stránky nebo eshop internetový marketing a hledáte skutečné odborníky? Kontaktujte nás, rádi vám v pomůžeme.

Přejít nahoru