Marketingoví specialisté a majitelé online projektů se museli poslední čtvrtrok přizpůsobovat zrychleným změnám, které přinesla pandemie koronaviru. To se týká i PPC reklamy a způsobu, jakým se s ní setkávají potenciální zákazníci. Jak přizpůsobit svou PPC reklamu nové realitě, aby mohla pokračovat v poskytování zákaznického zážitku a zároveň odrážet změny ve společnosti a v obchodních zvyklostech?
Reálná data vs. stávající marketingové plány
Krize koronaviru ovlivnila ekonomiku i lidské chování. Mohla by tato změna mít vliv na úsudek a vnímání vašeho publiku a rovněž může dojít ke změně měřitelných metrik a kliknutí. Je důležité přinést do reklamních kampaní novou perspektivu a aktualizovat je v souladu s novými obchodními trendů. Je nutné získat představu o tom, jak se zákaznická potřeba mění, a to tak, aby PPC reklama nadále oslovila zákazníky.
Je třeba změnit PPC strategii?
Ano, ale ne unáhleně a bez plánu. Je důležité pochopit změny, jejich příčiny a následky a podle toho přizpůsobit reklamní strategii nebo její individuální části.
Kde najít data pro rozhodování?
Existuje řada zdrojů, které pomohou porozumět změnám v chování a prioritách zákazníků. Mezi ně patří například výzkumy trhu nebo analýzy dat získaných z reklamních kampaní. Lze také sledovat, jak se mění přístupy konkurence a další webové stránky (např. eshopy).
Aktualizujte svůj obsah
Změny v chování a prioritách zákazníků se mohou projevit také v obsahu reklamních kampaní, stejně jako změna křivky poptávky. Blokace a zvýšení nezaměstnanosti znamenají nové priority a cíle. For example, máte-li eshop s oblečením, mohou nyní zákazníci více preferovat pohodlnou módou, než formální oblečení pro kancelář.
Je důležité aktualizovat obsah jednotlivých PPC reklam?
Ano, účinek reklamní kampaně může být ovlivněn i textem a obrázkem. Produkty a služby by měly být aktuální, odpovídat zákaznickým požadavkům a potřebám, a také reflektovat aktuální situaci a zájmy zákazníků.
Mění se cílová skupina?
Je možné, že se v důsledku krize změnila nebo se bude měnit cílová skupina, neboť se existující zákazníci mohli přesunout k jiným produktům a službám nebo se změnilo skutečné platové ohodnocení zákazníků (v mnoha případech směrem dolů).
Způsoby, jak řešit obavy z externích faktorů
Existuje řada způsobů, jak se vypořádat s nejistotou a řešit obavy ohledně krize, která je všude kolem nás.
Jak snížit náklady na PPC reklamy?
Můžeme zvýšit efektivitu reklamní kampaně a snížit její náklady. Skrze analýzu a optimalizaci kampaní dokážeme identifikovat inefektivní reklamní prvky a eliminovat je či nahradit účinnější alternativou.
Je možné snížit náklady na products s dlouhou dobou návratnosti investice?
Existuje několik možností, na které se můžeme zaměřit, jednak můžeme zahájit konverzní optimalizaci cílových stránek, druhak snížit celkovou konkurenčnost a třetí, investovat do alternativních PPC kanálů.