Jak efektivně využívat PPC reklamu pro online projekty?

PPC reklama, neboli placená reklamní kampaně na internetu, jsou dnes neodmyslitelnou součástí digitálního marketingu. Nejinak tomu je i u online projektů, startupů a eshopů, kde je třeba neustále rozvíjet nové zákaznické základny a zvyšovat povědomí o značce. Jak ale využít tuto formu reklamy co nejefektivněji?

Nastavení cílové skupiny

Jakmile rozhodnete, že chcete využít PPC reklamu, musíte si definovat cílovou skupinu. Pokud totiž nereklamujete na správné publikum, nebudete mít žádného efektivního výkonu. Musíte si být jistí, kdo je váš cíl, jejich nákupní chování, věkovou skupinu, demografické údaje, zájmy apod. To vše musíte zohlednit při tvorbě PPC kampaní.

Jak najít správnou cílovou skupinu?

Začněte analýzou trhu a zájmových skupin, kteří by mohli mít zájem o vaše produkty nebo služby. Následně si vytvořte persona, tj. imaginárního uživatele, který co nejpřesněji odpovídá vaší cílové skupině.

Můžu využít remarketing pro cílení?

Ano, remarketing umožňuje cílení na lidi, kteří už navštívili vaše stránky, přinášejí nízké CPC a větší konverzní poměr, protože už znají vaši značku.

Jak zvolit správné klíčová slova?

Hlavní keyword není ten správný. Použijte long-tail klíčová slova, která lépe odrážejí vaše cíle. Analyzujte klíčová slova konkurence a použijte je v PPC reklamách.

OPTIMALIZACE REKLAMNÍCH KAMPANÍ

Jakmile jste si vytvořili PPC kampaň se správně definovanou cílovou skupinou a vhodnými klíčovými slovy, vaše práce ještě nekončí. Neustále musíte optimalizovat PPC kampaně a sledovat, jakou mají návratnost a jaké výsledky přinášejí.

Jak lze optimalizovat reklamní kampaně?

Zkuste optimize CPC položek na základě ROI pomocí Google Analytics, méně se zaměřujte na kuriózní klikačů a času, ale zaměřte se na hloubku a návratnost (tj na konverzích).

Jaký vliv má Landing Page na PPC reklamy?

Landing page hraje důležitou roli při maximalizaci výkonu reklamních kampaní. Produktové stránky, které odpovídají klíčovým slovům, udržují nízkou bounce rate a zvyšují zároveň šanci na prodej.

Jak mohu využívat A/B testování u PPC reklam?

A/B testování může pomoci doladit reklamní kampaně a zjistit, co přináší lepší konverzi. Umožňuje testovat účinnost různých název a popisků reklamního textu, ale i různé obrázky a umístění.

Přejít nahoru