Retargeting neboli remarketing je jednou z efektivních forem online reklamy, která pomáhá zvýšit konverze. Poradíme vám, jak zvýšit účinnost retargetingu díky personalizaci reklam, která osloví vaše zákazníky přesně v okamžiku, kdy u nich máte největší šanci na nákup.
Personalizace reklam je klíčová
Personalizované reklamy, které jsou přizpůsobené konkrétnímu zákazníkovi, mají mnohem větší účinnost. Zákazníci se cítí být osloveni přímo a mají větší důvěru v nabízený produkt či služby. To platí i pro retargeting – pokud chcete zvýšit účinnost svých reklam, snažte se je co nejvíce personalizovat.
Jak můžeme personalizovat retargetingové reklamy?
– Pomocí dynamických reklam, které mění svůj obsah podle zájmu zákazníka
– Na základě chování zákazníka na webové stránce přizpůsobíme obsah reklamy
– Segmentujeme zákazníky podle jejich zájmů a osobností a na základě toho přizpůsobíme reklamy
– Využíváme personalizovaných odkazů a nápověd, které zákazníka navádí k nákupu
Časté otázky k retargetingu
Je retargeting drahý?
Retargeting může být relativně drahý, pokud není správně nastavený. Je důležité určit cílovou skupinu co nejpřesněji a personalizovat reklamy, aby byly co nejefektivnější. Nicméně, pokud je retargeting správně nastavený a cílený, může vytvořit vyšší návratnost investic.
Na jak dlouho bychom měli ukládat data o zákaznících pro retargeting?
Není žádná přesná odpověď, protože to závisí na konkrétním eshopu a jeho produktové nabídce. Doporučujeme však s ohledem na GDPR neukládat data delší dobu, než je nutné pro dosažení účelu. Můžeme například ukládat data o návštěvnosti a chování na stránce po dobu 60 dní.
Jaké jsou nejlepší platformy pro retargetingové reklamy?
Mezi nejlepší platformy pro retargeting patří Google Ads, Facebook, Instagram, LinkedIn a e-mailový marketing. Vybírat bychom měli podle toho, kde se pohybuje naše cílová skupina a jaký druh reklamy bude nejefektivnější.