Sociální sítě a SEO: jak zvýšit viditelnost vašeho projektu ve vyhledávačích

Dnešní digitální svět je nutí efektivně a vhodně využívat sociální sítě. Pokud je provozovatel on-line projektů nebo eshopu, musí být schopen přilákat zákazníky a jedním z nástrojů pro to je SEO. Jak využít sociální sítě a zlepšit pro ně viditelnost projektu, vysvětlíme v tomto článku.

Výběr správné sociální sítě

Prvním krokem je vybrat ty správné sociální sítě, které nejlépe splňují vaše potřeby. Tyto sítě se od sebe mohou lišit podle typu obsahu, typu cílové skupiny apod. Pokud se vám daří na Instagramu, ale ne na Facebooku, zaměřte se více na Instagram a snažte se zvažte víc příspěvků na Facebooku.

Pro jaké cílové skupiny jsou nejvhodnější sociální sítě?

Pro náctileté jsou nejvhodnější sociální sítě jako TikTok a Snapchat, zatímco pro podnikání se nejvíc hodí LinkedIn. Na Instagramu najdete nejčastěji cílové skupiny, které jsou univerzální a až tolik nezáleží na jejich věkové kategorii.

Vytvořte si obsahovou strategii a optimalizujte ji pro SEO

Dalším krokem je tvořit kvalitní obsah se zaměřením na SEO optimalizaci. Vytvořte si plán pro obsah a přemýšlejte o klíčových slovech, která byvači hledají. Vytvořte si kalendář a přemýšlejte o tom, jak distribuovat váš obsah pomocí různých sociálních sítí a formátů.

Kolikrát týdně bych měl přidávat obsah na sociální sítě?

V ideálním případě bych měli přidávat na Facebook a Instagram alespoň třikrát týdně. Na Twitteru třeba až pětkrát denně. To samé platí i pro další sociální sítě.

Zvyšte počet odkazů směřujících na vaše webové stránky

Vytvořením kvalitního obsahu a jeho následným šířením získáváte přirozeně odkazy na vaši stránku a zvyšujete tak její autoritu. Snažte se také o vytvoření vlastního blogu, kde budete sdílet zajímavé informace vaší oblasti a to i v podcastové formě.

Je důležité mít nějakou strategii na získávání odkazů?

Určitě ano. Zde byste měli soustředit jejich získávání na kvalitní obsah spojený s vaším zájmem. Pomoci můžou i speciální akce, jako například soutěže nebo různá videa či podcasty.

Zprostředkujte změny a ověřování pomocí sociálních sítí

Pokud chcete svůj online projekt optimalizovat pro vyhledávače, nezapomeňte na ověření účtu např. pomocí Google Search Console či Bing Webmaster Tools, které vám poskytnou důležitá data o vašem webu. Rovněž musíte pozorně sledovat změny algoritmů vyhledávačů a přizpůsobovat se jim.

Jak můžou sociální sítě pomoci při ověřování účtu v Google Search Console?

Můžete např. sdílet informace o vašem webu a nových změnách s vaší komunitou. Informace rozšiřovat prostřednictvím sociálních sítí, aby se to stalo viralitou a získali jste tak více návštěvníků. Takto se budujete autoritu vašeho projektu.

Ujistěte se, že jsou vaše sociální profily plně optimalizované

Měli byste se také ujistit, že jsou všechny vaše profily na sociálních sítích plně optimalizované. Toto můžete udělat tak, že použijete klíčová slova ve svém upoutávkovém textu, v názvu a v descripci vašeho profilu. Důležité je také zajistit konzistentnost v logu, barvách a grafice mezi vaším webem a profilovou fotografii sociální sítě.

Kolik mám mít odkazů na můj webovou stránku na sociálních sítích?

Nemusíte mít jenom jeden odkaz, můžete je mít více, ale zkuste se zaměřit na ty nejdůležitější – několik odkazů může odkázat na různé sekce na vašem webu.

Potřebujete zajistit pro svůj webový projekt, stránky nebo eshop internetový marketing a hledáte skutečné odborníky? Kontaktujte nás, rádi vám v pomůžeme.

Přejít nahoru