V dnešní době je stále těžší a těžší oslovit své cílové publikum online a přimět ho k akci, na kterou kladete důraz. Přes social media, emailové a PPC kampaně ale stále nefungují tak, jak by se očekávalo. Proto se velká část marketerů obloukem vrací k retargetingu, který se stal jedním z nejúčinnějších nástrojů online reklamy.
Co je retargeting?
Retargeting je forma online reklamy, která se zaměřuje na oslovování návštěvníků webu, kteří již projevili zájem o určitý produkt nebo službu, ale nebyli k nějakému konkrétnímu kroku přivedeni. Využívá se tzv. pixel tracking, což znamená uložení souboru cookie na zařízení konkrétního návštěvníka. Následně může být zobrazována návratná reklama na jiných webových stránkách, které návštěvník navštívil dříve.
Jak funguje retargeting?
Retargeting funguje velmi jednoduše. Pokud máte webovou stránku a provozujete na ní reklamu s pixel trackingem, k návštěvníkovi se v jeho prohlížeči na stránce uloží cookie. Díky ní pak na různých dalších stránkách může být zobrazována reklama s produkty, které návštěvník shlédnul a měli by mu být zajímavé, avšak neučinil k nim žádný krok.
Proč je retargeting účinný?
Retargeting je účinný, protože oslovuje návštěvníky, kteří už o vašich produktech nebo službách něco ví, a tedy jsou o ně více pravděpodobného k do nákupu či jiné požadované akci. Zároveň reklama pronikne pouze k těm, kteří již navštívili vaše webové stránky, což znamená, že se oslovuje velmi specifickou skupinu lidí.
Které platformy umožňují retargeting?
Retargeting můžete provádět na různých platformách, jako jsou Facebook, Google AdWords, Amazon, LinkedIn, a další. Na vybrané platformě si můžete nastavit požadavky, které budou určovat, kdy reklama bude zobrazována.
Kolik bych na retargeting měl investovat?
Investice do retargetingu by měla odpovídat vašim cílům. Pokud byste rádi zvýšili povědomí o svých produktech, měli byste investovat menší částky. Pokud na vašich produktech chcete okamžitě vydělat, může být potřeba ze začátku investice výrazně vyšší.