Provozujete-li startup, eshop, či jiný on-line projekt, je důležité pečovat o jeho online reputaci. Dnes již všechny firmy musí dbát na kvalitní a přesvědčivý vzhled svých webových stránek a sociálních médií, ale to již dnes není všechno. Velmi důležité je také, aby byla jejich ORM pozitivní, neboť to může přinést mnoho výhod jako například vyšší důvěru u zákazníků a lepší výsledky ve vyhledávacích šeřeních.
Proč je tak důležité pečovat o ORM?
Co je to online reputace (ORM)?
ORM nebo také online reputation management je proces monitorování a správy způsobu, jakým jsou vaše značka, firma, nebo osobní jméno vnímány na internetu.
Jak ORM může ovlivnit vaše podnikání?
Pozitivní online reputace může přinést vyšší důvěru u zákazníků, posílit vztahy se stávajícími a potencionálními klienty, zlepšit výsledky ve vyhledávacích šeřeních a zvyšovat prodeje. Negativní online reputace může naopak odradit potencionální zákazníky, snižovat konverze a prodeje a poškozovat celkovou pověst firmy.
Jakými způsoby mohu ORM spravovat?
ORM lze spravovat prostřednictvím strategického content marketingu, aktivní online komunikace se zákazníky, správného SEO nastavení, online reklamy, recenzí, monitoringem online aktivit a zpětnou vazbou od zákazníků.
Jak na to
Co je třeba pro správnou správu ORM?
Pro správnou správu ORM je třeba mít jasnou strategii na bázi analýzy a monitoringu. Důležité je sledovat a reagovat na recenze a zpětnou vazbu od zákazníků, kontrolovat a aktualizovat všechny informace o vaší firmě na různých webových portálech a sociálních médiích, a dávat pozor na vzhled a funkčnost vašich webových stránek. Důležité je též mít v oblasti ORM specializovaného partnera, který dokáže správu reputace zajistit kvalitně a mít pod kontrolou všechny klíčové faktory, které mohou ovlivnit vaši online reputaci a pozici na trhu.
Jak často je třeba ORM kontrolovat?
Online reputace by měla být kontrolována pravidelně, nejméně jednou týdně. Pokud provozujete větší společnost, může být tato četnost mnohonásobně vyšší. Tím zajistíte včasnou reakci na případné negativní vzkazy a případnou opravu nepravdivých informací.
Závěr
Správná správa online reputace je pro každou firmu dnes klíčová. Vzhledem k tomu, že většina zákazníků dnes hledá produkty a služby on-line, je nutné mít v této oblasti vše pečlivě promyšlené. Pečlivou správou online reputace si stanovíte na trhu silnější pozici, získáte nové zákazníky a snížíte náklady na reklamu. Je tedy nutné ORM správu pečlivě naplánovat a mít pod kontrolou veškeré faktory, které mohou vaši on-line reputaci ovlivnit.