Mnoho majitelů a provozovatelů on-line projektů, startupů a eshopů totiž podcenilo význam on-line reputace a její dopad na podnikání. Na druhou stranu, k dnešní době by měli být schopni vnímat stoupající počet negativních ohlasů nebo recenzí, které se objevují na internetu o jejich produktech nebo službách. Jak se vypořádat s jejich vlivem?
Proč je důležité hlídat si online reputaci
V současném způsobu vedení podnikání, kdy má většina lidí přístup na internet a sociální sítě, by neměli žádný podnik postavit své podnikání na krátkodobých plánech. Online reputace, tedy způsob, jakým bude podnik vnímán na internetu, může zásadně ovlivnit úspěch.
Jaké faktory mohou negativně ovlivnit online reputaci?
Začátkem mohou být pouhé neshody s klienty, pokud se v postupu nepodaří vyřešit konflikt na obou stranách. Vedle toho mohou recenze a komentáře zákazníků negativně ovlivnit způsob, jakým je podnikání vnímáno. Dlouhodobě může negativní vliv online reputace mít vliv na omezení zákaznické základny a dokonce na snížení prodejných čísel.
Jaké jsou klíčové kroky při budování pozitivní online reputace?
První a nejzákladnější krok k budování pozitivní online reputace spočívá v kvalitě služeb a produktů. Podnik musí stále více pracovat na vylepšení kvality svých produktů a služeb a na zlepšení komunikace se zákazníky po celou dobu spolupráce. Důležité je také pravidelně zkoumat sentiment k produktům a prověřovat spokojenost zákazníků.
Jaký vliv mají sociální sítě na online reputaci?
Sociální sítě jsou nezbytnou součástí marketingové strategie každé dnešní společnosti. Důležitý je výběr správné sociální sítě, na které bude podnik propagovat své produkty a služby. Je také důležité kontrolovat výsledky zveřejněných souborů a zapojovat se do diskusí. Komunikování na sociálních sítích by mělo být přitom posuzováno a řešeno primárně v rámci marketingového plánu.
Jaký typ obsahu by měl být publikován pro budování pozitivní online reputace?
Pro budování pozitivní online reputace by měl být publikován relevantní obsah, který usiluje o vytvoření hodnoty pro zákazníky a posílení povědomí o značce. Obsah by měl být zajímavý nejen pro samotné zákazníky, ale i pro okolí spojené s podnikatelským prostředím. Měl by být kvalitní, informativní a aby se stal přitažlivý pro různé cílové skupiny.