Influence marketing: Jak nejlépe využít blogery a influencery ke zvýšení prodeje?

V dnešní době je stále více populární využívání blogerů a influencerů jako formy reklamy. Díky jejich svému diskrétnímu přístupu k propagaci produktů a služeb má vliv na jejich následovníky a fanoušky. Zde je pár tipů, jak nejlépe využít influence marketing ke zvýšení prodeje.

Identifikace relevatních influencerů

Při výběru influencera se nejvíce zaměřte na jeho followerů a publikum. Vyhledejte influencery, kteří mají publikum zaměřené na vaše cílové publikum. Rovněž se ujistěte, že influencer má skutečný a aktivní následovatelský základ a nespoléhejte se pouze na počet followerů a likeů, které mají. Ujistěte se také o tom, že influencer je vhodný pro propagaci vašeho produktu, aby byl výsledek co nejlépe účinný.

Jak mohu zjistit, zda má influencer skutečné následovatelské základny?

Existuje několik nástrojů, které vám umožní zjistit skutečnost followerů influencerů. Můžete využít například nástroje jako Social Blade a HypeAuditor, které analyzují účet influencerů a poskytují přesné informace o aktivitách na jejich účtu, počtu followerů a dalších statistik.

Jak mohu nalézt vhodné influencery pro propagaci mého produktu?

Vhodné influencery můžete naleznout na sociálních sítích samotných. Když hledáte pomocí hashtagů, chcete-li najít influencery zaměřené na konkrétní téma. Také můžete použít nástroje jako Influencer.co a AspireIQ, které vám umožní najít relevantní influencery pomocí klíčových slov a dalších preferencí.

Vytvoření smluv a dohod

Aby byla propagace úspěšná, musíte s influencery uzavřít smlouvu. V Smlouvě ujistěte se, že jsou všechny strany přesné na podmínkách a očekáváních. Smlouva by měla obsahovat všechny informace o produktech, co influencer bude propagovat, jak dlouho bude trvat propagace a jaká bude celková cena za propagaci. Zároveň se ujistěte, že influencer vás bude propagovat autenticky a přirozeně, aby vaše značka zůstala důvěryhodná a uvěřitelná.

Co by měla smlouva obsahovat?

Smlouva by měla obsahovat jména všech zúčastněných stran, podmínky propagace, cenu za propagaci, dobu propagace a jakékoliv další podmínky nebo požadavky obojích stran.

Je nutné platit influencerům?

Záleží na vás a vaší kampani, nicméně influencerům by mělo být nabídnuto náležité odměnění za jejich práci. Platba může být v přímé hotovosti nebo ve formě produktů.

Integrovaná propagace

Propagace vašeho produktu by neměla být pouze v rámci řady influencerů na sociálních sítích, ale měla by být také součástí vašeho celkového marketingového plánu. Využijte různé marketingové nástroje, například PPC reklamy a e-mailový marketing, aby se vaše značka dostala na různé platformy. Také se ujistěte, že influencer používá vaše produkty a zmiňuje je v doublech, etymology a příspěvcích, aby byla propagace ještě účinnější.

Je nutné, aby měli influenceri hlubokou znalost mého produktu?

Influencer nemusí mít hlubší znalosti o vašem produktu, ale musí se naučit základy. Poskytněte mu všechny potřebné informace o produktu a zodpovězte všechny jeho otázky. Rovněž se ujistěte, že influencer ví, jak bude využit váš produkt a jaké jsou klíčové vlastnosti.

Jak efektivně propojit influencerův obsah s PPC reklamou a e-mail marketingem?

Využijte různé PPC reklamy a odkazy v e-mailech, které spojují na obsah influencera. Vysvětlete, že influencer propaguje váš produkt v posledním newsletteru a že sledování odkazu v reklamě může vést ke slevovému kódu, speciálním nabídkám a dalším podobným věcem.

Odměna pro následovatele

Odměněte své následovníky a snažte se, aby vaše značka byla co nejzajímavější. Sledujte reakce na vaše produkty a poskytujte jim informace, které potřebují. Také vytvořte speciální nabídky pro své následovníky a dejte jim slevové kódy, zdarma dárek a další dárky při nákupu.

Jak mohu odměnit své následovníky?

Vytvářejte speciální nabídky pro své následovníky, jako například slevové kódy a dárky při nákupu. Také informujte své následovníky o novinkách a umožněte jim osobní přístup k vaší značce.

Nebudu tím, jak zvýšit zisk ze svých prodejů, uškodit vaší značce?

Nikdy nechte svůj zisk nechat na posledním místě. Pokud budete transparentně ukazovat svým zákazníkům, jaká jsou vaše cíle, a pokud jim dáte důvod, aby vás podpořil, budou více motivováni nakoupit u vaší značky. Je to o vytvoření emocionálního propojení a udržení vztahu s vašimi zákazníky.

Přejít nahoru