Provozujete on-line projekt, startup nebo e-shop a chcete mít dobrou online reputaci? V dnešní době, kdy je internet plný informací, nikoli všechny pozitivní, je pro každého klíčové mít dobrou online reputaci. Následující tipy vám pomohou zlepšit vaši on-line reputaci a zajistit si větší důvěru u zákazníků.
Začněte s analýzou
Krokem číslo jedna pro zlepšení vaší online reputace je analýza vašeho současného stavu. Potřebujete zjistit, jak vás lidé vnímají a co si myslí o vašem projektu. Zkusit můžete například vyhledat svůj projekt na Google nebo sledovat reakce na sociálních sítích. Zjistit, které klíčové výrazy se kolem vašeho projektu pohybují a jaké jsou případné negativní reakce. Na základě této analýzy pak můžete začít s konkrétními kroky pro zlepšení.
Jak dlouho trvá zlepšit si on-line reputaci?
Délka času závisí na několika faktorech. Pokud jste začínající projekt, může to trvat několik týdnů až měsíců až do doby, kdy se vám podaří vytvořit pozitivní povědomí o vašem projektu. Záleží také na tom, jak vysokou reputaci si přejete a jakými kroky k jejímu zlepšení se rozhodnete.
Zabývejte se svými zákazníky
Jedním ze způsobů, jak zlepšit svou on-line reputaci, je aktivní komunikace se svými zákazníky. Sledujte příspěvky na sociálních sítích, reagujte na zpětnou vazbu a komentáře a ukazujte, že vám na názoru zákazníků záleží. Zákazníci, kteří vidí, že jim věnujete pozornost, budou mít větší důvěru v váš projekt a budou ho doporučovat dál.
Můžu přesvědčit nespokojeného zákazníka, aby smazal svůj negativní příspěvek?
Ano, v případě nespokojeného zákazníka je vždy vhodné s ním komunikovat a snažit se situaci vyřešit na jeho spokojenost. Pokud se podaří nespokojeného zákazníka uklidnit, můžete ho požádat o případné smazání svého negativního příspěvku.
Poskytujte kvalitní obsah
Jedním ze způsobů, jak získat dobré hodnocení od zákazníků a zlepšit on-line reputaci, je poskytování kvalitního obsahu. Nabízejte zákazníkům přínosný a relevantní obsah a získáte si jejich důvěru nejen v on-line světě, ale i offline.
Co lidi zajímá v kontextu on-line obsahu?
Zákazníci jsou zvyklí na rychlé a snadné zpracování informací. Proto se vyplatí poskytovat jednoduchý, přehledný a strukturovaný obsah, který splňuje jeho potřeby, zájmy a přání. Takový obsah zvyšuje uživatelskou přívětivost vašeho projektu a přináší vám pozitivní reputaci.
Pracujte se SEO
Dalším způsobem, jak zlepšit svou online reputaci, je optimalizace pro SEO. Vyplňte si metadatové značky, vylepšete URL adresy a snažte se, aby byl váš online projekt co nejvýše v seznamu vyhledávačů. Vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání přiláká více zákazníků a vy budete považováni za důvěryhodnějšího obchodníka, který se o svůj projekt stará.
Je optimalizace pro SEO důležitá?
Ano, SEO je důležitým nástrojem pro zlepšení vaší online reputace. Vyhledávače si všímají kvalitního obsahu, který poskytujete, a oceňují, že si dáváte záležet na přívětivosti a přístupnosti vašeho projektu. Vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání také získáte, když budete mít více kvalitních odkazů z jiných stránek na svůj projekt.
Mějte přehled o sobě i o ostatních
Poslední, ale ne méně důležitý krok je udržování přehledu o sobě i o ostatních projektech na trhu. Sledujte, co se děje kolem vašeho projektu a upozorňujte na sebe svými inovacemi, změnami, akcemi a kampaněmi. Sledujte také projekty konkurence a zkontrolujte si jejich on-line pověst. Pokud najdete něco, co by mohlo poškodit vaši pověst, snažte se to řešit co nejdříve.
Je odhalení negativních informací o konkurenci vždy vhodné?
Ne vždy je to vhodné a přístupné, pokud se ale jedná o škodlivé chování, je vždy vhodné takové informace zveřejnit, aby se na nich mohla podílet i širší veřejnost. V takovém případě je důležité ale vyjádřit se věcně a skutečně informovat bez nutnosti urážení konkurence.